fredag 1 februari 2008

Kärlek ingen kan motstå

Anders Lundberg 2007 (47 år)

"Kärlek ingen kan motstå!"
av Anders Lundberg 1980-05-30 (20 år)

KÄRLEK KAN INGEN MOTSTÅ

Jag gick ut en sommardag, solen var varm,
Fåglarna sjöng jag kände lukten av bark.

Sprang ner till stranden vattnet var varmt,
När jag vände mig bort mot skogen fick jag se en vacker varelse.

Hon kom närmare och jag såg något underbart,
Långt ljusblont hår till axlarna.

Hennes ögon glittrade som havsvatten i solsken.

Plötsligt kom ett leende,
Jag kände hur jag träffades av värmen och förälskelsen på samma gång.

Jag kom i trans ett ögonblick,
För att sedan ge min kärlek tillbaka.

Jag stod som förstenad och tittade rakt in i de djupblå ögonen,
Kände hur hjärtat slog till i bröstet.

Tiden stod still,
Jag öppnade munnen för att säga hej, men det hördes inget,

Hon tog ett steg emot mig och tittade mig rakt in i mina ögon,
Jag kände hur det brann till i min själ.

Hon la sina händer på mina axlar och tryckte sig emot mig,
Genast la jag mina armar runt hennes rygg.

Kände hur hennes fasta toppiga bröst trycktes mot min bröstkorg,
Hon förde varsamt men sakta sina läppar mot mina.

När jag kände hennes tunga, slog jag ner ögonlocken,
Och hörde mina tankar dunka i huvudet.

Jag älskar dig åhhh…, jag älskar dig,
Tanken efteråt hördes ännu klarare, dig släpper jag aldrig!

800530 Anders