söndag 21 februari 2010

TIGER WOODS

Tiger Woods

Tiger Woods Falköping den 2010-02-21

1.)

En patetisk avbön han höll för oss alla.

En presskonferens utan plågande frågor, enligt PGA.

De trodde väl att vi för hans ursäkter skulle falla.

Att snedstegen skulle glömmas och allt skulle bli bra.

2.)

Vad han gjort på sidan om på sin lediga tid.

Är upp till honom, sponsorer och Elin, tycker jag bestämt.

Men att gråta en skvätt för att sedan få frid.

Verkade allt för enkelt och blev till ett ganska beklämt skämt.

3.)

När han bad om ursäkt efter alla sina svek,

var han nog mest rädd för att få en örfil till.

Om nosen var han ganska så blek.

Och tillbaks till Elin han mest av allt vill

4.)

Elin och barnen har farit mycket illa.

För att han var en svekfull far och make.

När han sitt förtroendeskap försnilla.

För vem vill applådera en sådan krake.

5.)

Förlåt, förlåt, förlåt.

På mina bara knän:

"Jag var bara lite kåt!"

Enbart med Elin vill jag nu ge mig hän.

6.)

Ingen är oövervinnerlig, ofelbar och helt perfekt.

För att återuppbygga sin värdighet.

Behöver han visa gott föredöme och omgivningen sin respekt.

Vilket krävs trots sin överlägsna golffärdighet.

Slutligen:

Förresten!

"Var och när kommer du på banan igen Tiger?"

Undrar: " Golfaren urban"