måndag 9 april 2012

Golfaren Peter Hanssons kast med boll i vattnet på 12:te hålet i Masters.

  • Peter Hansson på US Masters Augusta i April 2012
    Golfaren Peter Hansson kom trea på Masters. Det var ju bra!
    Han hade tränat puttning, boxning och medial träning, för att få bättre självförtroende bl.a. 
    Men att kasta i en boll i vattnet på 12:te korthålet, efter att ha gjort en "socket" och ett mediokert uppspel som slutade med ett dåligt resultat, var inte att rekommendera tycker jag.
    Detta vittnar om att han har långt kvar att bli en "mastergolfare", som man vill/bör efterlikna. 
    Dåligt uppträdande tycker jag. Så upptäder enbart en "looser!"

    Han behöver nog även utbilda sig i: "Vett-och Etikett!" Som finns att tillgå på min blogg!
    Utdrag:
    "Håll dina negativa känslor för dig själv, svär inte och kasta inte klubbor, bli inte irriterad, du blir bara förbannad.

    Golf är ett spännande spel, man har fler slag än man känner till tycker jag ibland när inte bollen förväntas gå dit man... önskar.

    Tänk på att du är privilegierad på många sätt, som har möjlighet att få beträda en golfbana och uppleva fin natur och träffa många trevliga människor.
    "Bubba" Watson var en värdig VINNARE,  speciellt efter sitt skruvade slag från skogen i särspelet in på green, Fantastisk bedrift!
    Lycka till med "better behavior!" Mr Hansson!
    Wishes Urban Lundberg!

    I särspelet mot Anders Engdahl i semifinalen låg jag under med 7 slag efter nio hål, men ändå lyckades jag vända och avgöra på 19:de! Dé ni!
    Golf är ett spännande och utmanande spel!
    Det är bara att "Gilla läget!"