fredag 1 februari 2008

Lumpartjänst i ett bergrum

Anders Lundberg 2007

"Lumpartjänst i ett bergrum!"
av Anders Lundberg 1980-05-19

LUMPARTJÄNST I ETT BERGRUM

Jag sitter på YO stolen klockan kvart över tolv,
Tittar rakt fram och ser femton mål oj!

Det blinkar lite här och där,
Vad gör jag egentligen här.

Då hör jag Wendel ropa dags för lite plott,
Jag tänker en stund innan jag far opp.

Skriver kurs fart och lite lägen,
Tittar på Wendel lite förlägen.

Har du alla båtar fått,
Det är bra säjer Wendel lite kort.

Sätter mig igen, tittar på alla blips,
Varför har jag denna slips.

Glimvall rusar in som en boss,
Säger ni har det bra förstås.

Det är fint säger kalmariten,
Det är bra då går jag till sviten,
För att koja och vänder på sin doja.

Man tittar rakt fram och tar sig i sin kalufsi,
Tänker här ska man sitta till augusti.

800519 Anders