fredag 1 februari 2008

Mamma 50 år


Anders Lundberg 2007 (47år)

Mamma 50 år
av Anders Lundberg 1989-10-23

Pappa Urban uppvaktar mamma Ann-Marie.

Du fick mig ganska tidigt,
Men jag var ju liten, så det gick väl smidigt.

Ifrån mina jämnåriga i Ljungsbro,
Hasse, Pelle, Martin och flera så säger dom att man kände sig alltid välkommen, nybakade bullar och saft som oftast, vid dörren fanns aldrig bara någon sko.

Du har uppfostrat Per, Jenny och mig på bästa sätt,
Har själv alltid skött hushållet med matlagning, dammsugning och tvätt.

På Cloetta du jobbade i Ljungsbro under en tid som kontorist,
Och godis vi köpte ”javisst”.

Du har också provat på lite olika sporter under denna tid, hästhoppning vid Heda där du red på hästryggar breda.

Golf har du tagit upp nyligen,
Och det är ju roligt tydligen.

Du har alltid varit händig med tyger och garn,
Sytt skjortor, jackor och stickat tröjor till oss barn.

Matlagning är du en riktig mästerkock på,
Hoppas att Per och jag en sådan tjej kommer att få.


Hela familjen Lundberg, Per, Anders, Mamma och Pappa underst samt Jenny överst.


Nu jobbar du som kamrer i vårt familjeföretag, och med mycket annat,
När vi andra skall hjälpa till, har du redan varit där och ”dammat”.

Enligt tiden är ”mammsen” femtio år,
Men har jag inte fel så fyllde du väl fyrtio igår!

Aldrig klagar utan är förnöjsam och glad,
Kommer till firman punktlig var dag.


Jenny, Per och mamma Ann-Marie.


Alltid hållit oss inom dina små ”björnramar”,
Och aldrig varit snål på ”gonattkramar”.

Mamma fanns alltid där,
Och ikväll är denna charmiga tjej här.

891023 Anders