tisdag 24 januari 2012

Royal Guld & Silver mars 1990

Här flyttar vi in i vår nya stora butik på Dotorpsgatan 5
 i Falköping.
Bygget skedde i mars 1990!





Hovjuvelerare Franz Holm kom från Stockholm och hälsade på när vi "ny-invigde" vår affär!



 Det var många välgångs önskningar och många blomsteruppsättningar.
 Överst ser vi Ann-Marie och i mitten "våra" guldsmeder, Jörgen Lake och Kent Arvidsson, som sedermera övertog både butiken i Falköping och Skövde. Underst Franz Holm och Anders Lundberg
 Överst står hela familjen Lundberg, Jenny, Urban, Ann-Marie, Per och Anders.
 Här håller Per och Jag en hög med guldtackor som vi köpt. Vi meddelade Polisen och det visade sig vara en del "oärligheter" bakom denna "affär", som sedan löstes! Vi hade en "Guld-bil." Underst syns ett diamantcollie, som en kund specialbeställt efter min design.
 Här sitter jag på mitt nya kontor.
 Per överst. Min pappa Harry i mitten, samt Ann-Marie och Anders underst.
 Överst ser vi Anders, Ann-Marie och Jenny. I mitten skär Ann-Marie till väggskivor och underst jobbar Jenny och Anders med att klä om några skivor.
 Här är hela arbetsstyrkan! Bibbi Ljungkvist, Kitty Muffolini, Anders, Per,Urban och Ann-Marie.
 Det fanns mycket att jobba med!


 Nu börjar det snart bli färdigt!
Nu är det dags att flytta ut från den gamla Royalbutiken  på S:t Olofsgatan! Det var rätt så besvärligt att få ut samtliga kassaskåp.
 Mycket bra annons som drog till sig många kunder när vi "Premiär-öppnade!"
 Nu strömmar kunderna till!
Vi var även ombud för Kaplans Auktioner!