fredag 14 december 2012

Förmiddag i P4 i Falköping den 13 december 2012.
 
Urban intervjuades mellan 1100-1130 torsdagen den 13 december om sitt liv som stjärngosse.
Det blev även en del frågor om varför man har en egen blogg. Några synpunkter på hur samhället har förändrats under mina levnadsår ventilerades även. Allt blandat med lite musik.
 





Dagens stjärngosse Urban Lundberg hänger med i den digitala utvecklingen

Publicerat: torsdag 13 december kl 13:13    

Urban Lundberg var stjärngosse i Falköping 1949. Idag lever han som pensionär men hänger med i den digitala utvecklingen, bland annat med sin blogg.
Både IPADEN och mitt kompendium om "Mitt liv som Urban" syns på bild. Denna "historia" finns att hämta i bloggen under etiketter.

Klicka bara på den understrukna rubriken nedan så kan ni lyssna till hela intervjuen!
 

Över 50 000 visningar har han på sin blogg.
– Det började när jag blev pensionär. Jag hade massa bilder och ville ge mina barn, så jag scannade in allt på datorn, sedan fortsatte det av bara farten.
Det är inte alla 75-åringar som är lika uppkopplade som Urban.
– Jag tror att ordet data skrämmer många äldre. Men den här läsplattan är väldigt lätt och det är bara att börja peka med sina fingrar. Så jag tycker att fler äldre borde pröva på det, säger Urban.


Det var Magnus Sunvall som skötte intervjun och teknikern Erik Johansson som såg till att allt fungerade.



Här kommer dom!
 
 
En imponerande anläggning som den duktige teknikern Erik Johansson skötte med bravur.
 
 
Här sitter Erik framför studion.
 
Det finns en del att åka omkring med  för Magnus Sundvall och Erik Johansson
Nu är det sändning!
 
Antennen är uppe!
Mycket prylar är det att hålla reda på!