fredag 18 oktober 2013

Golfresan till Korfu 8-17 oktober med Don Gustavos golfresor.

Vi blev 20 lag med totalt 160 glada golfspelare, som började resan i Göteborg  tisdagen den 8:e oktober i Göteborg, sedan hämtades resten i Stockholm och vi var framme på eftermiddagen.
På kvällen bjöds det på cocktailparty och presentation av alla trevliga tävlingsledare och duktiga spelsugna musiker.
Kunde inte börja bättre!
Natten blev lång med kända låtar och dansanta damer.
 



 Detta var utsikten från mitt dubbelrum som jag delade med en ny kamrat från Norrköping som heter Anders Andersson

Nu är den onsdag.
Vi fick sovmorgon innan inspelet på den trevliga banan. Den hade en fin layout med lite annorlunda gräs på greener än vad vi kanske är vana vid i Sverige. Det var bara att "ta en klubba mer" eftersom bollen stannade direkt på green för det mesta. Det hade även varit en torr sommar som hos oss och fairway var väl lite brun här och där. Men ganska ok tycker jag. Kanske för att min golf var hyfsad!



Lite bilder från klubbhuset där vi samlades före och efter med mycket proffsig och fin service av samtliga mycket proffsiga och hjälpsamma funktionärer.(Erica, Mogge, Micke J och Micke O)

Nu är det torsdag
Nu var det fyrboll/bästboll som gällde, detta med lottade bollar och nya spelare!

Fredag
Fritt spel med några nya trevliga.




 Här ståtar jag med en mycket trevlig, duktig och framförallt glad golfande "dam" från Saltsjöbaden, som heter, Birgit Bondesson von Post.
Birgit och min "sambo" Anders Andersson

Lördag var det dags för matchspel!
Vi var som sagt 20 lag med 8 hoplottade spelare i varje, jag blev utsedd till lagledare(hcp 10,0) i mitt lag "SALTIS" ,som bestod av:Lars Ernqvist hcp 11,8,Anders Andersson 21,7, Chatrine Steyskal 22,7, Annchristine Damberg 24,3, Bertil Lilja 23,5, Yvonne Matsson 32,6 samt Maria Wenne 36,0.
Vi mötte sedan lag Fagersta som vi vann 4 och förlorade 4, jag mötte en mycket trevlig och duktig kille som heter Bo Lindstarnd hcp 11,9, jag fick lämna ett slag och matchen avgjordes på sista hålet till min fördel, (1/0)lite som matchspel skall vara.
Laget "SALTIS"på fest hos "CHARLIES", uppsluppen stämning, med härliga kamrater i "Övre tonåren!"

Söndag
Vankades det 4-manna "Scramble", där samtliga fick slå ut sina bollar och sedan välja den "bäste" vårt lag fick ihop 77brutto och det blev 66,3 netto vilket inte räckte så lång, då man vann på 59 netto.en vi var nöjda och glada ändå.

Måndag
 Nu var det matchspel,igen och då fick vi möta min klubbkamrat från Falköpings GK, Staffan Nielsens lag "GoaGubbar", det blev 5 vinster och 3 förluster. Staffan hade oturen att får möta mig, som var i en för honom onödigt bra form. Matchen slutade med 5/4 till min favör.
Vårt lags sammanlagda resultat räckte sedan till prisplats och samtliga erhöll en "Don Gusavo" "överdel!"
Tisdag
Fritt spel med några som "man ville spela med!"
Onsdag
"Fritt valt arbete", en del spelade golf en del slappade, badade, tittade på byn och bara hade det skönt efter en helt bra vecka på alla sätt och vis. "Så här skall  livet vara när det är som sämst" var det någon som tyckte!
`Trevligt matställe, som heter "REX", där ägaren även bjöd på efterrätt en dag!
Vi var väl trevliga också antagligen!
 Go fisk "Dorada!
 Lite "gambas!"

Stá-bussen till City som kostade 1.10 evro, med vännen Bertil Lilja, lite rädder är jag allt!


Stor bankett med Zorbadans och prisutdelning.


Yvonne Matsson får lite "info!"

 Paranta damer!
 Min goe sambo Anders Andersson

Här med mina "lagkamrater Chatrine Steyskal och Lars Ernqvist på banketten.


Hjärtligt TACK!, "Bigge" ,för att du bjöd upp mig!
 Det fanns en häftig hiss ned till den fina stranden, sedan kunde man gå upp igen,om man ville får lite matlust och kondis!
Inte helt fel med lite bd efter dagens golf. Vi blev "purrade" ca 0530 min vän och jag, vilket var helt perfekt, då vi var tillbaka vid 1330-1400. Bad ,drink och lite tilltugg, sedan "slappa" lite innan mat och dans. Det var "VUXENKOLLO" i bästa bemärkelse!
 En drink med Anders, före maten på balkongen med "havsutsikt!"



 Lite sightseeing med vännen Bertil Lilja


Korfu är verkligen värt ett besök!
Tillräckligt bra golfbana, fina badstränder, bra mat och mycket vänligt bemötande!
Prisvärt på alla sätt!
Så jag tackar med : "Efscharistå påli", som jag tror betyder; Tack så mycket eller hjärtligt TACK för denna gång!