lördag 9 augusti 2008

9th European Masters Senior Championships 2008

GOLFRESA med SSG till "9th European Masters Senior Championships 2008" 3-6 Augusti i Tilburg Holland.

av Urban Lundberg Falköping 2008-08-09

Översta raden från vänster: Nils-Olof Fernulv, Ebbe Andersson, Stephan Hindemith, Hans Kaudern, Svante Bursie, Arne Lundh, Göran Arnewid, första raden från vänster: Per-G Forslund, Per-Olof Wikström, Gert Andersson, Bertil Schelin, Urban Lundberg.

Det var åtta länder som ställde upp i scratch-klassen, totalt 48 spelare och 15 lag i HCP-klassen totalt 90 spelare. Det var spelare från femton nationer och vi spelade Fyrboll-Bästboll, Greensome, samt singel-spel och samtliga resultat sammanräknades.Scratch-killarna kom på 6 plats av 8 och Hcp-arna på elfte av 15.

Här ser ni prisbordet som vi inte kom i närheten utav, man får väl i alla fall passa på att kolla lite hur det skulle kännas att vara där!

Klubbhuset PRISE D´EAU GOLF i Tilburg.
PRISE D´Eau GOLF i Tilburg var en mycket vacker och välskött golfanläggning.
Här är några vackra bilder som William sänt mig.


Ett vackert hus som vi passerade varje dag på väg till 10-an.

Här ser vi mycket trevlige fotografen William, som blev en god vän! William was always smiling!
Ebbe Andersson med kära hustrun.
Stephan med kärestan och dixie-gänget som spelade "Sidney Bechet-låtar".
P-O Wikström visar bilder för Bertil Schelin men Hans Kaudern har väl hittat något mer intressant att titta på!
Nu blev Arne, Göran och jag själv med på bild medans vi väntar på att få flyga hem efter ca två timmar delay pga av åska och blixtar. Blixt och dunder samt "ösregn" i ca två timmar.
Här sitter hcp - bordet och njuter av att vara "priviligierade" och ha det "ganska så bra".
Här har vi Ebbe igen med trevliga hustrun som kollar mogondagens starttider..
Här håller jag om från vänster Ottar Angelsskar från Norge som jag bytte keps med och Guillaume Welbes från Luxenburg (gammal stridspilot).


Birdie - Putten på 14-de som satt! Jag sköt 40-slag sista nio, sista dagen, äntligen!
I väntan på "tilltugg" Göran,Bertil,Hans och Arne.
Arne och Per-Olof "minglar"
Svante, den uppmärksamme coachen för Scratch-killarna, lyssnar på Gerts trevliga hustru.

Här är det Arne och Hans samt Göran som kollar vad Gerts hustru har att förtälja.
Här har vi jättegoda Gerts kvinna som alltid skattade och var glad, GRATTIS Gert!
En gó kille i form av Ebbe!
En annan mysig SSG-are Per-Olof Wikström
Här står jag och Bertil tillsammans med laget från Schweitz, Peter McConnache och Reiner Janoske, som bl a vann Greensome på 39 poäng, samma som Arne Lundh och Gert Andersson, trots att de våra hade 13 slag och Switzerland hade 14, så valde tävlingskommittén att sätta oss som tvåa ---märkligt!!!!

Här sitter scratcharna!
Svante Bursie med vackra och mycket trevliga och charmanta hustru.
Nils-Olof med Stephans vackra kvinna.
Här har vi Ebbes mycket härliga hustru som Per-G Forslund lagt beslag på.

Góa paret Gert Andersson

Tack skall ni ha! ( Dank u wall!)

Göran och Arne kopplar av före maten
Bertil och Göran innan ingång till buffén på golfklubben
Snygg kille Arne!
Här sitter HCP-laget och väntar på att få gå till buffén på klubben!
Scratch-laget! Här åt Bertil och jag "Ris-Tafel" med 24 - rätter på en indonesisk resaturang, mycket gott och härligt kryddat.
Bertil på väg in till en mycket vacker gammal stad, Breda, med gränder, kyrkor och fina restauranger.Här är ett härligt "Torg" i Breda med en massa restauranger för alla smaker.
Bertil och jag (Urban) har just fått in några fina köttbitar på en speciell kött-restaurang i Breda.

Här är Bertil och jag på väg in till torghandeln i Breda.

På markanden i Breda.

Fin gammal kyrka i Breda som vi besökte.
Hotellet Gilze-Rijen där vi bodde.
Här har Bertil och jag fått på-hälsning i rummet av Hans, Arne, Göran och Gert med hustru. Rummen var mycket varma så vi sov med öppna dörrar och något hinder innanför!
Har väntar "schratcharna" på mat.
Här väntar HCP-arna på att få börja äta.

Nu skall resutaten lämnas in till de utomordentliga arrangörerna.


Här är vi i Tillburg och Per-Olof tar en öl och äter bra kött.


Jag fastnade med kameran i bordet och Bertil fick sin öl på sina byxor som jag sedan fick tvätta, men ny öl blev det .......

Utanför klubbhuset sitter Bertil Göran,Arne och Hans och kollar morgondagens spel.
Här står jag igen med starten med snygg Kubb och Norge, samt Luxenburg- kombatanterna, plus en trevlig caddie från klubben.
Singelspelet har börjat och här är det full fart!

Skaplig "follow - thru" om jag får säja det själv!
Urban och Göran diskuterar med William (som inte är med på bild) som tog en massa bra och fina fotografier.
Här språkar jag med Reiner medan Bertil koncentrerar sig på något. (William tog kortet.)


Goá norska vänner, Hans-Otto Mordt och hans "kone" Ingjerd som jag träffat tidigare när Ann-Marie (min fru sedan 49år) och jag mötte dem 2002 i Norge, tror jag det var.

"Dank u Wal" to all of you nice people!"


From SSG and the " Blogger" Urban Lundberg.

Hej då "Macken"!

And THANK you William for all the nice pictures you sent to me!









Det var det helé!
Urban