fredag 15 augusti 2008

Golfarens Visor

Golfarens visor
Falköping 2008-08-15


Här kommer ett bidrag från en av mina vänner, Eje Karlsson från Linköping, Vi står på restaurangen på Ålleberg med Mösseberg/Falköping i bakgrunden.

1. Driverns lov - Melodi Helan går
Drivern tag slå långt och rakt så hårt Du kan. Drivern tag försök träffa green! För den som inte Drivern tar, han kan ju inte vara karl. Drivern tag!!!! De fega slår med Spoon.

2. Hej Golfens vänner - Melodi Hej Tomtegubbar
Hej Golfens vänner tag din Driver och låt oss kaxiga vara Hej Golfens vänner tag din Driver och låt oss kaxiga vara En liten tid vi står på tee med mycket nerver och golffobi. Hej Golfens vänner tag din sexa och låt oss glömma utslaget.

3. Årets första golfrunda – Melodi Den blomstertid nu kommer
Den golfsäsong nu kommer med lust och spänning stor. Du går mot första hålet, där green och fairway gror. Med nyinköpta bollar och Drivern i din hand. Mot målet nu du kollar. Nej slaget gick i sand.

4. Fore – Melodi När gäddorna leker i vikar och vass
När golfarens liv är så dystert och kass, och bollarna hamnar i dammar och vass Ja då är det FOORE! Sjung golf fallerallanlej.

5. Olika slag – Melodi Vi går över daggstänkta berg
En Driver, en pitch och en putt fallera
Dom slagen sitter bra och går så rakt fallera.
Men när jag kom till chippen, så var det på vippen
att bollen inte hamnar där den ska fallera.

6. Sjung om en golfares lyckliga dag – Melodi Sjung om studentens
Sjung om en golfares lyckliga dag.
Han tar en Driver och sätter ett slag.
Än finns det chans till båd´ birdie och par. Oh den härliga banan är min.
Inga duffar än
på detta hål jag har.
Pitchen är min vän
och in mot greenen skickar jag bollen, tar puttern och JA.
Bollen rullar nu rakt ner i kopp, bollen rullar nu rakt ner i kopp.
ET PAR!

7. Golfelevens kom ihåg – Melodi Vintern rasat
Bollen den ska skjuter ner i hålet.
Raka vägen, utan nå’t besvär.
Varför kan man inte träffa målet?
När vår tränare sagt så här:
Titta ner på bollen när du ska svinga, lugnt och fint så ska du se att det går.
Dessa ord i huv’et ständig ska ringa:
Glöm ej heller hur foten står!

8. Golfarens verklighet – Melodi När lillan kom till jorden
När golfsäsongen börjar, det är i maj och hoppet finns, att alla slag från förut,
man inte längre minns.
Allt vatten är som silver, och bollen hamnar alltid där. Att mamma aldrig
sade, att golfen var så här.

9. Bollens sång – Melodi Jag är en liten ondulat
Jag är en liten, liten boll, som gärna vill i hål.
Men dom som slår mej, men dom som slår mig, dom slår så illa.
dom slicar hit,
dom hookar dit.
Fast alla vill dom till green.
Kan dom förstå att
Dom bara ska hålla huv’et stilla?

10. Höga ruffar – Melodi Röda stugor tågar vi förbi
Höga ruffar spela vi förbi.
Svåra bunkrar hamnar vi ej i.
Bollen rullar alltid dit vi vill.
Tänk att vi kan detta spelet.

Svingen funkar just som pron har sagt.
Tror att jag får hjälp från högre makt.
Bollen rullar in mot banans mål.
Går rakt i hål – Birdie, SKÅL-

Skål för GOLFEN!

Hälsningar/Urban