torsdag 3 mars 2011

Ur Per Lundbergs barnamun

Roliga barnaminnen från sonen Per Lundberg (född 1963-03-20).

Här kommer några roliga minnen från sonen Per Lundberg som bl a inte kunde säga "r" i Jönköping när han var 3 år!
Tennis-serve i Båstad

 
 Första cykeln i Jönköping
 Fiske i Wernalds stuga utanför Mullsjö

1. Han öppnar dörren på nedervåningen och ropar mamma, mamma, mamma. Mamma Ann-Marie på övre våningen svarar: Jag hör inte vad du säger för jag bakar, Per replikerade snabbt: "Du har väl inte öjona i degen heller!"



2. Grannen Eriksson försökte lära Per 3 år att säga "r", till slut tröttnade han på detta och sade att han inte kunde säga "ääv", men jag kan säja "Lejon!"


3. Per var lika slagfärdig när han blev en lite större pojke, det var en söndag morgon i Falköping "dagen efter" och jag försökte städa upp efter en lördagens, fest plocka in i diskmaskinen etc.. När jag äntligen var färdig, hör jag från rummet intill, pappa, pappa, jag öppnade och frågade, vad vill du? Han svarade: "Vann du över diskmaskinen eller?"


Per duschar utanför huset i Jönköping