lördag 11 februari 2012

Flygplan på hal is i Sämsjön

Flygplan på hal is!
Min gode vän Yngve Pettersson och jag välkomnar Otto Deli med sambon Gunnel, som just landat.



Idag den 11 februari landade det några flygplan på Sämsjön.


Det var min svåger Otto Deli tillsammans med min hustrus syster Gunnel som hade arrangerat det hela, tillsammans med
min andra svåger Dan Elving och min svägerska Elisabeth Stensby, som stod för värdskapet. 


 Nu får några Göteborgare, som just anlänt en kopp kaffe av Dan Elving.
 Vi satt i en liten sjöbod nere vid stranden. Dan´s mamma Kerstin, som syns i bakgrunden kokade kaffe.


Nu tänds det levande ljus av värden Dan!


Dan Elving´s lillebror Hans, hjälper sin dotter med skridskorna. 




Det är min hustru Ann-Marie som språkar med sin storasyster Gunnel som just landat med sin Otto. Min vän Yngve synes deltaga i berättelsen om flygresan som varit ganska så "guppig!"




Det bjöds på kaffe med dopp, hamburgare och skapligt flygväder.
Caroline och Anders Stensby´s äldste son, Ludvig och hans kompis kollar alla flygplanen. Morbror Christian Stensby, var även där och kramades
Barn och barnbarn mötte upp.
Ingrid Molin med sin hund och hennes sambo Erik Winlöf, som åkte skridsko, tillsammans med Birgitta och Ronny Nyström med sina långfärdssridskor.


Det blev även en del iskana med "barnen", skridskoåkning och allmän trevnad.