onsdag 2 december 2015

Förbjud all form av telefonförsäljning!



Förbjud ALL form av telefonförsäljning ,





Enbart skriftliga avtal skall gälla ....

Varning...
Vill bara påminna er om att kolla hur era framförallt äldre nära och kära har det med sina avtal -och abonnemang .
Jag har en granne som jag turligt nog kunnat hjälpa på lite olika sätt.
Men ni skall veta att telefonförsäljare och andra skyr inga medel och tar heller ingen hänsyn.
Överenskommelser hålls inte,det är bara att konstatera.
Bara som exempel fick jag till ett avslut (trodde jag) med ett av telefon bolagen,som även efter bekräftat mejl lovade att upphöra med "trakasserierna."
Det hjälpte inte , utan nya fakturor kom som de lovade att makulera,
Men ljög och sedan kom det nya fakturor och påminnelse från Svea..ändå..

Bedrägligt förfarande tycker jag.

Idag har jag informerat Svea och sänt dem kopior på mina överenskommelser, så får vi se vad som händer.
Tycker dock att ALL telefonförsäljning borde förbjudas och enbart skriftliga avtal skall gälla. Beslut om detta borde tas omgående ...
Hur många "gamla" tror ni det finns som vågar reagera,när det kommer påminnelser och hot om indrivning mm?
De betalar nog allt som de har råd till och lite mer skulle jag tro.,
Min "dementa" granne har i vart fall betalt både bredband , fyra telefon abonnemang, strumpor, böcker och annat som hon inte behövde,sedan hon blev änka för ca 4 år sedan.
Det är verkligen beklämmande och ledsamt att dessa äldre människor skall behöva utstå förnedring, lurendrejerier och bli nästan kriminellt behandlade av dessa helt hjärtlösa individer,som enbart försöker lura folk till att köpa "ingenting!"
Så kolla gärna upp vad era närstående har för avtal ...
Lycka till!